Salut, am o gramada de antichitati din astea, hai sa-ti povestesc…

Cand a deschis usa anticariatului si a dat de caldura, si-a desfacut tolba de povesti.

– Mami, am o pendula, extraordinara, bate la fix, la jumate si, sa nu uit ca am sarit peste sferturi, dar ce mai conteaza… BATE. De monede ti-am spus, din alea cu Carol, au strans astia ai mei ca nebunii. Daca vrei, hai pe la mine si o sa vezi ca am un adevarat anticariat acasa. Dar, mai bine nu, stii, nu pot sa bag chiar asa pe oricine in casa si in realitate este prima data cand te vad! De ce ti-am spus toate astea oare? Acum iar nu o sa pot dormi la noapte, stau de ani de zile si pazesc vechiturile alea, sa le ia dracul ca mi-au mancat zilele. Exact, cum iti spuneam, am un ceas care bate la fix, bate si la jumate si, evident, sferturile peste care am trecut intentionat, sa vad daca te pricepi. Vad ca nu spui nimic, iti place sa asculti, asta este o mare calitate la oameni. Eu sunt medic, salvez vieti, este fantastic sa vezi ca-ti suna telefonul si de la capatul firului se aude o voce care-ti multumeste ca ai salvat viata tatalui lui. Monedele sunt in stare perfecta, chiar eu le-am spalat de nenumarate ori, s-au mai tocit de la spalat, intelegi tu, dar mie imi plac asa. Sa vezi ce cantar de bucatarie am, vechi, evident ca nu tin in casa toate prostiile. Am o gramada de greutati la el, la cantar, in viata nu prea am avut greutati si probabil, in compensare, am tinut greutatile alea sa am si eu ceva. Te plictisesc? Vai, scuze, asa sunt eu, nu las omul sa spuna nimic, incep sa turui si fac exact ca bunicul meu care a fost decorat pe front. Am si decoratiile lui, dar pe alea nu vreau sa le vand, sunt amintire de familie. Sincer, nu as vinde nimic, dar am nevoie de bani ca sa platesc chiria pentru cabinetul ala nenorocit unde nu am caldura si unde aparatura este veche, dar trebuie sa fiu acolo pentru pacientii mei. Ce ziceam? Da, chiar nu conteaza, am si poze din astea, sunt de la familia mea, nu prea mai stiu cine este in ele, ca au trecut multi ani de cand s-au dus si eu eram micca pe atunci. In vremea aia visam sa ma fac medic, sa salvez vieti si sa ma sune lumea sa-mi multumeasca! Acum lucrurile stau cu totul si cu totul altfel. Auzi, m-am mai incalzit nitel, sa nu crezi ca sunt nebuna, asa-mi place mie sa stau de vorba cu pacientii mei. Ce spuneai ca ai? De ce ai venit la mine… Stai ca eu sunt la tine, ma uitam la pupilele tale sa vad ce reactie ai… Te las, ca vad ca nu prea te intereseaza marfa mea. Eu am incercat sa te ajut, dar vad ca nu am pe cine ajuta. Pacat, chiar aveam lucruri cu valoare deosebita! Ma stiu cu toti anticarii din oras si toti au incercat sa ma pacaleasca, sper din suflet sa nu faci la fel. Hai, mami, hai ca nu am timp de pierdut…

camera-de-garda

Daca nu se intampla cu cinci minute in urma acest episod, azi chiar nu mai scriam nimic. Am ramas in anticariat dupa plecarea fenomenului si am inceput sa astern spre nemurire acest episod. Lumea este frumoasa si viata ne ofera in fiecare secunda diversitate. Hai, cititorule, acum poti analiza si intelege cum viata bate filmul!

Lasă un răspuns

