Adio, doamna!

Trebuie sa recunosc, franceza mea nu a ajuns nici macar la nivelul de balta. In aceste conditii, am primit vizita unui cuplu mixt, ea romanca si el francez, in anticariat. Au intrat si s-au minunat de gramada de lucruri vechi ce aveau in fata. Erau cunoscatori, probabil colectionari si fiecare obiect pe care il luau la analizat trebuia prezentat. Puneau intrebari pertinente, el intreba in franceza, ea traducea, eu raspundeam si ea traducea iar. Au ales cateva obiecte si, din discutiile avute, am inteles ca ea colectiona aparate foto vechi, iar el avea o colectie de monede vechi si una de vinuri. Totul a decurs normal, au negociat fiecare obiect in parte si mi-au platit. Am scos bonul fiscal, am incasat si, in semn de respect, la plecare am raspuns la salutul domnului in limba lui. Da, dragilor, el a salutat in limba lui si eu i-am raspuns plin de mine AUJOURD’HUI.

cuplu

Omul s-a oprit din drum uluit de franceza mea si cu un zambet ce prinsese forma pe chipul lui a dat sa raspunda ceva. S-a auzit, in schimb, vocea ei: „Aujourd’hui? Pardon, mon cher, au revoir” In acel moment am inteles ce deja facusem si primul instinct a fost sa repar greseala, sa mai zic ceva in franceza si sa dau impresia ca nu voisem sa salut, ci, din contra, sa vorbesc cu omul in limba lui. Mi-au iesit pe gura alte bazaconii si, intr-un sfarsit, am ingaimat, cum se spune, doamna, la revedere? Mie sincer imi venea sa-i spun ADIO, doamna, dar nici asta nu mi-a iesit. Cat de prost au crezut ca este anticarul din fata lor, doar ei ar putea sa spuna, eu, in definitiv, sunt un norocos pentru ca mai mult ca sigur nu sunt din localitate si, cu siguranta, a doua oara nu o sa-i mai vad! Trebuie sa recunosc ca am facut franceza in generala si ca notiunile de baza mi-au ramas in minte. Ce scurtcircuit s-a produs in mintea mea nu stiu, dar cu siguranta, i-am impresionat. Stiti, uneori prostia omeneasca este capabila sa uluiasca…

Un gând despre “Adio, doamna!

Lasă un răspuns

