Totul incepe cu o dulce minciuna…

Daca as mai avea o data 50 de ani sau macar 40, chiar si 30, ar fi minunat! Asta zace in noi, se numeste regret si ne-am intoarce acolo intr-o secunda. Toti afirmam cu seninatate ca daca am putea, am schimba in mare parte lucrurile, ca am lua alte decizii si ca viata ar fi putut fi mai simplu si mai frumos traita. Iluzii, am strabatut atata drum si inca mai suntem capabili sa ne hranim cu ele. Stiti, minciunica aia care m-a purtat de la 20 de ani catre cel ce sunt acum, aia in care-i povesteam acelei fete din fata mea ca am bicicleta. Acea nevinovata minciuna care a determinat-o sa se lipeasca de mine, ii placeau dulcile mele povesti sf si acele promisiuni care au facut-o sa se marite cu mine, ii spuneam ca voi avea grija de ea si ea simtea nevoia sa oblojeasca un visator si, da, momentul acela cand mi-a spus ca vine un copil si eu am fugit mancand pamantul, plus acel moment in care m-am intors cu coada intre picioare din curiozitatea care avea sa ma prinda in lantul suferintei pe care o traiesc toti parintii. Ma refer clar la suferinta din empatie fata de problemele pruncilor nostri. Cum spuneam, am schimba ceva? Acum pentru ca filmul a fost derulat pe repede, la care parte ai vrea sa renunti? Eu m-am maturizat, acum am inteles ca sufletul meu nu are varsta. Nu as mai vrea sa schimb nimic, in realitate, totul a fost un dar de la Dumnezeu. Inclusiv momentele grele gasesc puterea sa le consider un dar, ele m-au calit si mi-au dat intelepciune.

SixFlagsOldMan

La 20 de ani credeam ca se scufunda toata lumea daca o pierd, cand nu am mai stiut ce sa fac pentru a o castiga, am apelat la minciuna, acum as face la fel. Pe langa cafea si tutun, pe masa as aseza, din nou, acea bicicleta imaginara. La 30 de ani, probabil ca as trai aceleasi emotii cand as fi pus in fata faptului implinit si as vedea ca-mi vine un copil, as fugi la fel, dar, cu siguranta, m-as intoarce pentru a fi acolo unde incepe sa creasca tanarul meu vlastar. La 40, mmm, primul moment de cumpana, acela in care mi-as pune pentru prima data problema ca am imbatranit, da, evident, mi-ar parea rau si o stare depresiva este normal sa ma cuprinda pentru un moment. Cu certitudine, tot ce am cladit pana acolo ma va pune pe picioare si fericirea ma va transporta la 50 de ani.

Ce sa fac acum, dragilor, cand stiu ca mai am foarte putin de trait, ce sfaturi sa dau, cand jumatatea a fost depasita si cand incertitudinea domneste la fiecare pas. Probabil ca de acum vin nepotii, acele mogaldete care nu baga de seama cum gafai si care vor scoate untul din mine. Si hai, bunicule, hai aici langa mine, sub masa. Spun, Doamne de cand nu am mai fost pe acolo si ma bag! La care din toate aceste savarine cu frisca naturala sa renunt, dragilor. Ce frumos era la 50 de ani! In graba asta pe care o traim toti, uitam sa vedem partea frumoasa a vietii, lucrurile simple care au menirea sa umple viata noastra. Acel moment de la 65, cand am primit prima mea pensie si incapatanarea cu care am spus ca o sa fac 100, doar ca sa le fac paguba la buget minunatilor de politicieni care au avut grija sa am si ce regreta in viata asta. Uf, printre randuri, am ajuns la 80 si viata pare o clipa, nemultumit de placa din gura si cu un bat in mana pe care-l folosesc la lovit femei. Da, mai, domnisorilor, le mai palesc si eu din cand in gand, cu batul. Acum realizez cat de frumos este aici si cat de tare m-as bucura sa pot ajunge la 90, o suta sa faceti voi, ca eu m-am convins. Raiul si iadul sunt aici, pe pamant! Cand te bucuri, cand dansezi la o nunta, cand ti se naste un copil si cand savurezi o bere, atunci esti in rai, iar in iad cand suferi si ai vrea sa te intorci la 20 de ani! Concret, corpul meu are 89 de ani, sufletul meu nu are varsta. Viata este prea scurta, de aceea majoritatea dorim sa ne intoarcem.

Lasă un răspuns

