Curvele suntem noi daca… Azi am trecut pe la UPU (Spital)

Despre sistemul sanitar din Romania s-au scris mii de articole, ca este in colaps, ca nu sunt bani, ca nu s-au mai facut investitii si ca salariile mici primite de cadrele medicale determina cat mai multe persoane din sistem sa plece in strainatate. Bun, astea le stim si le cunoastem, eu astazi vreau sa atrag atentia asupra indolentei in care traim noi si cadrele medicale, despre inconstienta noastra, a romanilor, care nu reusim sa intelegem ca noi si doar noi suntem de vina. Hai sa vedem ce nu inteleg eu si care este motivul pentru care scriu aceste randuri.

Azi am ajuns la U.P.U Brasov, mai exact la Siptalul Judetean Brasov, sectia primiri urgente. Trebuie sa recunosc ca nu am mai intrat intr-un spital de cel putin 10 ani si ca ce am vazut azi m-a indignat profund. Inca de la intrare, o mizerie greu de imaginat dansa ca la ea acasa pe toate holutile sectiei. Pe pereti, pe jos, pe tavan, oriunde te uitai era un jeg greu de descris in cuvinte. Pe jos, pete de marimea unei monede de 50 de bani, chiar si mai mari, de culoare neagra, sute de asemenea pete, ulterior am inteles ca este vorba de guma de mestecat. Bucati de faianta de pe pereti erau sparte si, prin craterele din pereti, se vedea cum mizeria astepta pacientii. Toate rosturile de la faianta erau intr-un hal de nedescris, de la alb la gri si pana la un negru clar, depinzand doar de cate milioane de ori au fost atinse de maini nespalate. Linoleumul, da, fericitilor saraci cu duhul, inca mai avem linoleum in spital, era rupt si clar, la imbinarea dintre el si perete, domnea maria sa, mizeria. Colturile incaperilor, exact la fel, infecte. Imediat am realizat ca brancardierii impingeau la niste scaune de transportat pacientii, rupte pur si simplu si ale caror roti scartaiau ingrozitor, de parca implorau sa fie aruncate la gunoi. Intre pacienti, doctori si insotitori am mai putut distinge o categorie de oameni, angajatii unei firme de constructii care reparau pe ici pe colo, mai exact care carpeau un perete, clar faceau praf pentru ca raschetau si in locul gletului ce cadea printre pacienti dadeau cu un fel de ipsos… Oamenii lucrau, o scara plina de ciment si var zacea sprijinita de o usa pe langa care treceau cei proaspat adusi, cand m-am uitat mai bine era proptita de usa unei camere de carantina! Pentru ca am beneficiat de o gramada de timp, adica randul la atentie a venit dupa o ora si ceva, am inceput sa fac poze, indignat de comentariul unei supraveghetoare care, evident, supraveghea o femeie de serviciu si care, in gura mare, spunea eu nu servesc asa ceva, draga, vrei sa-mi rup unghiile? As vrea din tot sufletul ca ultimul rand scris de mine sa fie o pura inventie, dar, din pacate, acesta este purul adevar.

Bun, pana acum am expus motivul indignarii mele, am omis paturile rupte, cearsafurile bej murdare si imbracamintea tarcata a personalului medical! Acum sa revin la prostia noastra COLECTIVA, aceea care ne determina pe noi, muritorii de rand, oameni cu medici impreuna, sa fim niste lasi si sa facem liniste in fata unui asemenea pericol. Nu inteleg cum trec oamenii pe acolo si nu protesteaza cerand conditii decente de primire intr-o asemenea sectie, trec sute in fiecare zi… bolnavilor, voi sunteti chiori, nu vedeti bine sau cum, care este motivul pentru care inca taceti? Va este frica, sunteti atat de prosti sau sunteti pur si simplu spalati pe creier? Dar, voi, domnilor doctori si asistenti care lucrati acolo, voi ce paziti? Domnule manager de spital, dumneata nu te imbolnavesti, macar de nervi, cand vezi ca esti la conducerea unei gropi de gunoi in mijlocul judetului? Unde sunteti, filozofilor care inca mai traiti in tara asta, toti aveti bani de clinici private? Nu ajungeti nici macar din intamplare pe la sectiile spitalelor din sistemul national de sanatate? Ia simulati ca va doare un picior, o mana si faceti o vizita pe acolo sa vedeti ce bestial este. Daca ajungeti, sa nu va mirati ca la usa spitalului scrie Romania si nu Congo! Nu sunt bani, nu sunt si gata, dar vointa sa ne mai facem bine mai este? Ma uit pe strada si vad sute de oameni imbracati bine, conducand masini care mai de care mai luxoase, case si vile si palate pe toate strazile si cand ajungi la spital zici ca ai aterizat in Babulandia!!! Voua chiar nu va este rusine? Pai, domnilor si doamnelor, curvele in acest caz suntem noi pentru ca admitem asa ceva si pentru ca traim in mocirla asta fara sa luam atitudine! La voi acasa acceptati asa ceva, sa cresca noroiul si sa se ridice pana in grinda? Daca nu, va implor, faceti ceva!

Lasă un răspuns

