Am cazut in plasa ei, in acele momente credeam ca nu mai scap!

Zile toride de vara si muntele nu mai gasea suficiente resurse sa potoleasca razele ce cadeau din abundenta peste pamant. Aerul devenise greu respirabil si in zare se vedea ca un ocean imens de valuri transparente. Plictiseala si caldura, majoritatea prietenilor mei erau plecati la mare. Ramasesem in localitate, desi eram in concediau, asteptam linistit sa sune ea. Timpul se scurgea greu si doar berea servita pe o terasa la poalele padurii mai reusea sa alunge arsita instalata. Ma gandeam cum am cunoscut-o, cat de firav a fost acel da de la cununia civila si cat de aprig a venit acel da de la divort. Acum asteptam sa sune, mai aveam de impartit cateva boarfe si mobila pe care am cumparat-o impreuna. Si nu mai suna odata, asta era cea mai lunga asteptare, acum cand aveam nevoie de liniste si de pace interioara, exact in aceste momente, gandul zbura doar la ea. Am incercat in zadar de nenumarate ori sa o intorc din drum. Insistent si aducand o gramada de motive si totusi ceva nu se lega, scanteia aceea de la inceput disparuse si clar eu am avut grija in scurt timp sa ingrop si frumoasele amintiri ce puteau reaprinde focul dintre noi. Fusesem doi ani impreuna, ne-am despartit pentru ca nu am vrut sa locuim impreuna cu parintii ei.

Ea, probabil, m-a iubit, dar era extrem de timida. Eu, cu siguranta, am iubit-o, dar eram insuportabil de capos. In definitiv, amandoi cred ca am fost de vina. Nu am reusit sa gasim calea de mijloc si efectele nu au intarziat sa apara. Rupt filmul nu a mai suportat sa primeasca lipici in sanul lui. Pelicula luase sfarsit mai devreme decat ne-am fi asteptat si regretul dansa in sufletele noastre tardiv. Telefonul a sunat, ne-am intalnit si, ca prin minune, ne-am inteles perfect asupra obiectelor ce mai detineam in comun. Eu am renuntat la tot in speranta ca mai las o portita deschisa, ea a acceptat tot, multumita ca nu va avea scandal acasa cu ai ei. Actul a durat mai putin de trei minute. Acum puteam sa plec linistit la mare. Ma asteptau acolo prieteni ce deseori puneau sare pe rana si alteori pansamente extraordinare. Acid si baza la un loc, chiar ma gandeam cum am sa le explic gestul pe care, sunt sigur, ei nu aveau sa-l inteleaga. Renuntarea mea fusese discutata in prealabil cu ei si nu aveau aceeasi parere cu mine. Erau un fel de ingeri ce-mi doreau binele si ma protejau, erau acele voci care spuneau exact ce voiam si eu, dar intr-un mod clar si concret. Eu alesesem varianta abstracta, modul acela pe care cand te trezesti nu-l mai intelegi si regreti… eu insa nu o sa regret nimic.

Am plecat cu gandul sa ajung la ei, dar ceva mi-a schimbat cursul firesc al vietii. M-am dat jos intr-o gara sa-mi cumpar tigari. Trenul a plecat si eu am ramas batand din buze. Morocanos, am iesit la sosea in speranta ca voi gasi o masina care sa ma duca mai departe. Bagajul ramasese in tren, noroc ca aveam portofelul si telefonul la mine. Nu dupa mult timp a oprit o masina, la volan o domnisoara si, pe bancheta din spate, o pereche ce dormea linistita, strangandu-se in brate. M-am suit si, fortat de imprejurarea ciudata, am intrebat in soapta, mergeti la Mamaia? A dat din cap si mi-a facut semn sa fac liniste. Cand s-au trezit pasagerii din spate am inteles ca merg la mare, dar ajung abia a doua zi, faceau un ocol pentru ca aveau chef sa se opreasca la un lac sa prinda un peste. Radeau si erau exact ingredientul de care aveam nevoie in acele momente. M-am trezit pe marginea lacului impingand o barca gonflabila, ne-am suit in ea si am intins cu totii plasa pe lac. Eram prima data in viata mea la pescuit, lipsa experientei si-a spus cuvantul si am cazut… in plasa ei.

descărcare

M-au scos la mal si ea m-a resuscitat, din cand in cand si acum ma mai resusciteaza, cred ca-mi place sa fiu salvat.

Lasă un răspuns

