Tacuta femeie… ceva nu e in regula!

Liniste… Doamne (femei)…, Doamne, nu pot sa cred! A intrat prin anticariat o dama bine, la vreo 60 de ani, de regula nu se precizeaza varsta la femei, dar eu precizez, asa, ca sa nu am probleme cu sotia cand ajung acasa… Si cum spuneam, draga, avea 60 de ani, aproximativ, ca nu i-am cerut buletinul! Probabil in alt mediu era mai tacuta, asa reiese din cele afirmate de ea. A fost amuzant, chiar instructiv si de-a dreptul comic cand a sustinut cu toata inocenta – fac parte din categoria femeilor tacute! Ezoterism, chiromantie, yoga, balet, zodiac, astral si ancestral, medicina, pictura, sculptura… si toaca, Doamne, mintea anticarului, ca pare odihnita. Fiecare obiect din magazin ii spunea ceva si-i aducea aminte de cineva. Eu… trebuia sa ascult si, normal, sa spun, DA, doamna! A fost ca la circ, mai aveam putin si explodam… vorbea mereu, vorbea doar ea si cand intreba avea grija sa aduca in discutie si raspunsul dorit de EA. Azi am avut de-a face cu Maria Sa Femeia, in toata splendoarea mintii ei! Pregatita in zeci de domenii, ce e drept le si stapanea cu o precizie chirurgicala!

Shocked old woman

Sunteti insurat? Normal, vad ca purtati verigheta! Lasa, domnule, ca este mai bine asa! Sper sa fi avut noroc de o femeie care sa nu vorbeasca foarte mult, este neplacut sa turuie toata ziua si sa nu spuna nimic! Sunteti tinerel, clar, probabil cand veti ajunge la varsta mea, eu o fiu langa Brancusi! Mi-ar fi placut sa-l cunosc, probabil m-ar fi iubit, dar, cu siguranta, nu i-as fi permis sa ma transforme in Madam Pogany! Ce sa fac, domnule, daca doar Maria a avut norocul sa-i fie contemporana, hai ca stiti, ma refer la Maria Tanase, la diva muzicii romanesti! Sa nu-mi spuneti ca nu stiati! S-au iubit, el clar a fost necioplit, vorba aia, el era sculptorul… a criticat-o si a lasat-o, dar a iubit-o…ce vremuri, domnule, pline de inspiratie! Avem si acum oameni de valoare, dar parca nu mai stiu sa se puna in valoare. Erau alte vremuri, se respectau si parca se fereau sa deranjeze gratuit ca in ziua de azi! Si trage nenicule, cum ar fi spus nenea Iancu, si nu te lasa, femeie, ca toate esti numai tacuta, nu! Ce tablou superb, esarfa este tot, daca picta numai aceasta esarfa si tot era un tablou minunat, are forta, are culoare si este, cum sa ma exprim ca sa intelegeti ce am simtit cand am vazut-o… este expresia inocentei, zici ca este o printesa care asteapta sa vina Fat Frumos calare. Aveti obiecte frumoase, ceasul acesta imi aminteste de bunicul meu… Ce vremuri, cata eleganta, bunicul meu era un om bine legat. Provenea dintr-o familie de burghezi. A studiat la Paris si cand a revenit in tara a infiintat prima fabrica de scobitori din Romania. Au venit comunistii si i-au luat tot. Pe noi ne-au crescut parintii fara sa ne povesteasca prea multe despre afacerile lui, dar eu ma intelegeam bine cu el. Ma lua pe genunchi si-mi povestea vrute si nevrute… vorbea mult bunicul meu, pacat ca nu l-am mostenit! Inchid aici acest articol, mi-a mai ramas material pentru inca o duzina de povestiri ce se pot desprinde din vizita doamnei.. .ramane clar ca lumina zilei, FEMEILE SUNT TACUTE… stiute, dar tacute ))

Lasă un răspuns

