COLECTIV

Mi-au murit „ideile”. Vreme de trei zile am tot incercat sa incropesc un articol legat de tragedia din Bucuresti. Condoleante familiilor indurerate, condoleante Romania! Voi incerca in acest articol sa transform ceva macabru intr-o lectie pe care nimeni nu are voie sa o uite.

Ora…l-am impuscat pe Ceausescu, libertate. De acum putem face tot ce ne trece prin minte, fara reguli si fara a tine cont de urmari. Furam, mintim, distrugem si vindem tot ce se poate. Vindem inclusiv pachete de constiinta, le exportam.

Ora tragicului accident. Romania este o spelunca pregatita perfect pentru un incendiu care vine in urma efortului COLECTIV de a distruge… Arde totul in jur, torte vi cauta cu disperare o poarta de un metru. Zeci de cadavre, sute de raniti si mii de piroane infipte in sufletele noastre. Autoritatile apar si, odata cu ele, apare lozinca in spatele careia personajele politice vin sa justifice cum si-au facut datoria. Au reactionat promt, spun ei, si sunt pe cale sa rezolve problema. Sa fie chiar asa? Au reactionat promt? Unde este preventia, dragi autoritati? Unde este acea constiinta de care aveati nevoie pentru ca asemenea nenorociri sa nu se intample? Unde…? Poate acesta este momentul in care avem de facut o analiza clara a tot ce inseamna Romania. Incepem de la capat si cu siguranta nu putem termina repede. Unu, numarul unu in stat, domnul presedinte. Vine si candideaza cu un dosar pe rol, moral sau imoral? Doi, avem un premier cercetat penal in functie, moral? Trei, vicepremierul generator de moarte fara forme legale, primari care iau spaga pentru autorizatii, medici care cer spaga, politisti care iau mita, patroni care dau spaga, oameni simpli care platesc ilegal pentru diferite servicii, un haos care mocneste in societatea romaneasca si care din cand in cand aprinde torta care isi cere tributul. Pana unde avem de gand sa mai mergem asa, domnilor? Pana unde mai poate continua acest film de groaza? Putregaiul din noi este vinovat, noi suntem imaculati si acum plangem pentru ca Dumnezeu ne-a parasit? Cata ipocrizie am reusit sa strangem in noi in 25 de ani de libertate? COLECTIV, sugestiv nume, ai senzatia ca ne defineste pe toti, ne aduna si ne da foc, ne face plata corecta in urma actiunilor noastre. Ce poate fi mai dur pe lumea asta decat durerea parintelui obligat sa-si ingroape copilul? Cum credeti voi, aceia care va autointitulati de 26 de ani autoritati, ca pot trece acesti oameni peste rezultatul dezastruos obtinut de voi. Pot ei sa mai uite cum v-ati facut treaba? Sunteti indreptatiti sa mai sustineti ca efortul dumneavoastra este unul deosebit si ca acum cand cei nevoiasi au nevoie sunteti acolo. Nu sunteti ipocriti cand, stiind ca macar pentru o singura data ati luat spaga, mai faceti parte din sistem? Vorbim aici despre un colectiv de vinovati care ne aduna si ne introduce in crematoriul COLECTIV. Vine ISU si spune ca acel club nu avea autorizatie, eu vin si intreb cum este posibil ca mii de oameni sa stie de existenta acelui club si exact ISU nu stie? Vine Arafat si explica cum ei fac tot, dar uita sa explice cat de bine fac munca de preventie si de control. Avem numere de telefon sa anuntam daca se fura lemne din padure, dar nu avem numere de telefon la vedere afisate in localuri sa sesizam lipsa mijloacelor minime de siguranta dintr-un local. Avem sau nu vedem pentru ca suntem niste ignoranti si vedem doar ce ne comvine si nu ne afecteaza?

veghe_colectiv

Cati din cei prezenti in local au sunat sa spuna inainte de incendiu ca acolo doua torte sunt indreptate catre un tavan usor inflamabil? Intreb acest lucru si stiu ca voi fi hulit. Ce am eu cu saracii oameni care s-au dus sa se distreze, o sa sara lumea sa spuna. Eu nu pot sa cred ca din toti cei prezenti acolo nu era nimeni care sa distinga intre bine si rau. Au ignorat la fel ca noi, s-au expus si au murit pentru ca societatea in care traim azi este una ignoranta. Ne bazam pe -mie nu mi se intampla – nu am eu parte de atata ghinion- daca-mi rezolv eu problema, restul nu mai conteaza – am reusit eu calcand peste cadavre deci sunt mai puternic. Priveam stupefiat cum un tanar declara ca doar cei mai puternici traiesc. Este halucinanta declaratia – eu mi-am permis sa merg cu gandul mai departe si sa intreb, peste cate cadavre ai calcat, tinere, ca sa iesi afara si cati au murit ca sa traiesti tu? O sa spuneti ca a primat instinctul de conservare si eu intreb de ce al lui? De ce nu au avut toti acelasi instinct ? Va si raspund, pentru ca cel educat in ziua de azi este din start condamnat, pentru ca regulile acestei jungle sunt facute pentru prosti si pentru ca baietii destepti sunt mereu castigatori. Aceasta este definitia societatii in care traim. Acum mergem si punem cate o lumanare, spunem o rugaciune si speram ca cei aflati in suferinta sa-si gaseasca linistea si alinarea. Maine mai varsam o lacrima si parte din durerea asta surda dispare. Pericolul mare este, din pacate, altul. Nu reusim sa invatam nimic din asemenea tragedii. Peste o saptamana o sa facem exact aceleasi lucruri care ne-au adus aici. O sa ne intoarcem la COLECTIV!

Lasă un răspuns

