Scrisoarea lui Badea catre diaspora… (avem exclusivitate)

badeaAm primit la redactie urmatoarea scrisoare de la un licean frustrat care sustine ca l-a prins pe Badea si ca a reusit, in timpul unui interogatoriu de tip securist, sa-i smulga cele mai ascunse ganduri . Nu-i dezvaluim identitatea, dar am reusit sa-i facem o poza. Redam in continuare continutul acestor ganduri:

„Sunt Badea (asta-mi ocupa tot timpul) si locuiesc in Romania. In ultima vreme am tot vazut numele meu vehiculat in fel si fel de comentarii pe internet. In aceste conditii vin, cum este firesc, si-mi expun aici dreptul la replica. Multa lume s-a limitat la a ma injura si, pe aceasta cale, doresc sa le intorc scrisorile de dragoste. Motivul este unul foarte simplu, nu eram acasa cand a trecut postasul, pe urma am fost ocupat cu treburi prin curte si timpul a expirat. Am fost la o posta si un domn care statea la coada mi-a explicat ca toate mandatele postale neridicate in termen de trei zile se intorc la destinatar.

Intelegeti, aceasta este varianta soft. In varianta hard, din pacate, nu am fost educat sa raspund la mesaje de acest gen si am decis sa o deleg pe mama. Ea, din lipsa de timp, va raspunde doar mesajelor venite de la securisti sub acoperire, gen duduia din Canada. In rest, ce sa va mai spun, pe aici a plouat mai toata ziua. Noi suntem bine, sanatosi, ma refer la mine si la familia mea. Victor s-a accidentat in timpul unui meci si a fost obligat sa plece de urgenta la o operatie. In Turcia am inteles ca este in regula. Eu am terminat liceul si ma pregatesc sa dau la facultate. Toti colegii din liceu, mai putin profesorii, au cazut de acord ca trebuie sa dau la jurnalism. Tatal meu, dupa cum stiti, nu este acasa, el munceste din greu la o ferma din Spania. Aduna capsuni impreuna cu voi. Fratele meu Klaus, din motive lesne de inteles, nu a fost admis la oratorie in Grecia si acum, din lipsa de bani, s-a angajat in Germania. Suntem o familie imprastiata pe mai tot mapamondul si din aceste motive eu m-am cam golanit. Pentru inceput am zis sa ma iau de familia mea din diaspora, sa-i bestelesc nitel ca nu au mai trimis bani acasa cam de mult timp si nu am avut cu ce sa platim impozitele. De aici si confuzia care mi-a pus toata diaspora in cap. Am uitat sa mentionez ca numele meu mic este Badea si cel de familie este Diaspora.

In incheiere, va rog sa pastrati in suflet aceasta scrisoare, sa nu uitati niciodata ca sunteti niste amarati de romani plecati de acasa si ca, in comparatie cu cei pe la care munciti, sunteti niste sclavi, la fel ca tatal meu. Asta este adevarul. Ca voi veti trimite sau nu bani acasa este strict treaba voastra, ca eu o sa ma angajez la alta televiziune este strict treaba mea. No, hai sictir si lasati vrajeala, ca pana la urma o sa intelegeti si voi ceva. Mai mentionez un ultim lucru, ca sa va mai reveniti din febra. Johanis mi-a dictat PAS CU PAS acele randuri pe care, repet, le-am scris pentru tatal si fratele meu si pentru sora mea, dar si pentru toata natia asta de prosti care mai pun botul la vrajeala ieftina. Pun punct acestei destainuiri si-mi permit inca un singur indemn pentru voi: veniti acasa si cheltuiti cat mai multi bani, nu mai fiti asa de zgarciti, ca viata trece si nu exista cosciug cu buzunare…”

Lasă un răspuns

