Cum am devenit viral…

Munca, domnule, si cuvinte insirate pe sute de pagini, idei fara noima si o ploaie de pareri care, spre surprinderea noastra, nu spun nimic, nu fac decat sa starneasca curiozitatea la citirea titlului si mai apoi ne lasa ca dupa o partida de sex neterminata…

Citesc de multe ori si nu-mi vine sa cred, pe pagini cu nume grele, tot felul de gogomanii, articole aruncate doar pentru prezenta in piata. Lumea nu are voie sa-i uite si atunci calitatea mesajelor, a informatiei cred ei nu mai conteaza. Titluri cu mesaje aparent de interes, stiri, vorba vine, incredibile. Adevarate bombe, subiecte incitante gen sex, droguri, leacuri miraculose, facaturi lucrate pe genunchi si lumea vine buluc… vad si stiu ca asa ceva nu are cum sa devina viral in mediile de socializare on-line. Este nevoie de mult mai mult, aveti nevoie de ceva, acel ceva care sa empatizeze cu cat mai multi oameni, este nevoie de continut care sa duca mai departe primul gest, cred ca este nevoie de un substrat care sa dea fior si care sa determine publicul tinta sa dea mai departe informatia, poza sau articolul care sperati sa devina viral. O constatare, lumea nu este proasta, aparentul efect de turma, fara un motor care sa impulsioneze nu transforma postarea dumneavoastra in ceva viral.

O intamplare fericita mi-a demonstrat ca nu doar munca si seriozitatea fac din postarile noastre vedete pe net. Munceam zilnic la o pagina de carti postale, ma straduiam sa selectez cartile postale in asa fel incat sa prinda la cat mai multa lume, sa placa si sa determine acel buton sa fie apasat involuntar, vorbesc aici de SHARE… Intr-o zi teancul de carti postale de pe masa mea de lucru s-a terminat, aproape nicio postare nu devenise virala si, oarecum obosit, cercetam sa vad ce as mai putea lansa pe orbita netului. Pana in acel moment nu incurcasem mere cu pere, tineam la eticheta si nu doream sa dau cu bata in balta. Masa goala, CP-urile terminate si in fata ochilor mei apare o bancnota de 100 lei din 1966. Brusc mi-a venit in minte o idee… Am luat setul de bancnote din perioada comunista, la-am asezat frumos in fata aparatului foto si… si am retras din set cea mai populara bancnota, cea de 25 de lei… Am pozat si postat alaturi de un mesaj scurt / Daca ai folosit asa ceva, da SHARE si LIKE… / Empatie, amintiri, lipsa la apel a unei piese din intreg, frustrarea, comparatia, durerea, o gramada de factori adunati intr-o simpla poza si un mesaj scurt, usor de citit, incitant au dezvaluit pentru mine, in adevaratul sens al cuvantului, ce inseamna viraliatea pe net. O ploaie de mesaje, mii de comentarii (peste 4.300), distribuiri (peste 8.700) si peste 75.000 mii de Like-uri…

Acum cand stiti cat este de simplu, va doresc succes, tine doar de inspiratia de moment, tine de imaginatia voastra…

Lasă un răspuns

